Η Βασιλική Πέτσα σπούδασε Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και Θεωρίες του Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ και Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Εκπόνησε διδακτορική έρευνα στη Συγκριτική Γραμματολογία στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (2014), με τη στήριξη του προγράμματος Ηράκλειτος ΙΙ και του Ιταλικού Υπουργείου Εξωτερικών. Η διατριβή της, σε επεξεργασμένη μορφή, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΠΟΛΙΣ με τίτλο Όταν γράφει το μολύβι. Πολιτική βία και μνήμη στη σύγχρονη ελληνική και ιταλική πεζογραφία (2016). Στη συνέχεια, εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα με θέμα «Αναζητήσεις ταυτότητας και διαπολιτισμοί στις ελληνικές ταινίες δρόμου και περιπλάνησης: Κινητικότητα, χώρος και υποκειμενικότητα» ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (2017-2019). Συμμετείχε ως μέλος ερευνητικής ομάδας στο πρόγραμμα «Η ελληνική λογοτεχνία της εργατικής τάξης από τον μεσοπόλεμο ώς τις μέρες μας» (Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο πλαίσιο της Πράξης «Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές – κύκλος Β’»). Έχει υπάρξει επιστημονικά υπεύθυνη του ερευνητικού προγράμματος «Gender and Ethnicity in Greek Working-Class Literature» (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 3η Προκήρυξη Ερευνητικών Έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών, GEWOCL, 7520, διάρκεια: 29 μήνες). Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι επίσης πεζογράφος.
Petsa, V. (2024). ‘“A washed pig returns to the mud”: The Working Class in Greek Literature in the Interwar Years and the 1980s’, Waste and Discard in Italy and the Mediterranean: Theories, Practices, Literature and Film, επιμ. Graziella Parati, Marta Cariello, Damiano Benvegnù, and Matteo Gilebbi (Οξφόρδη: Peter Lang), σελ. 209-229.
Petsa, V. & Petikas, V. ‘The Joy of Duty: Constructing the Greek Working-Classes in the Aftermath of WW2 and the Civil War’, Historein, Special Issue: Free Speech and Its Discontents. Belief Systems, Identities and Censorship in Greece, 22/1 (υπό έκδοση)
Petsa, V., Zissimopoulou, S., Natsina, A. & Dimitrakakis, Y. (2021) ‘The Transformations of Greek Working-Class Fiction from the Interwar Period to the Present’, Journal of Working-Class Studies, 6(2): 5-20.
Petsa, V. (2020) ‘Cinematic Urban Trajectories: Documenting the Shifting Athenian Experience in Greek Road and Travel Films’, Filmicon: Journal of Greek Film Studies, 7: 55-75.
Πέτσα, Β. (2019) «H “μεταναστευτική αισθητική” ως πολιτική στρατηγική στο πεδίο της τέχνης: Διεθνικότητα, υβριδισμός και διαπολιτισμικότητα στη Διαρκή αναχώρηση της Πέτρα Γκοϊνγκ (Τσαγγάρη, 2000)», Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 152: 45-78.
Petsa, V. (2018) ‘The Stigma that Dare Νot Speak Ιts Name: Negotiating Pride and Shame in the Discourse of the Relatives of the Victims of Terrorism’, στο Ward, D. & Gastaldi, S. (επιμ.) Era mio padre. Italian Terrorism of the Anni di Piombo in the Postmemorials of Victims’ Relatives (Λονδίνο: Peter Lang), σελ. 45-68.
Πέτσα, Β. (2016) Όταν γράφει το μολύβι. Πολιτική βία και μνήμη στη σύγχρονη ελληνική και ιταλική πεζογραφία (Αθήνα: ΠΟΛΙΣ).